Tου Αντώνη Η. Διαματάρη
ΤΟΥΡΚΙΚΗ-ΡΙΒΙΕΡΑ Διαφήμιση του Τουρκικού Οργανισμού
Τουρισμού με τίτλο «Τουρκική Ριβιέρα, η γη του φωτός».
Τώρα «επιτίθενται» στον τουρισμό μας. Στο τέλος όλο
και κάτι θα πάρουν.
Αντιγράφω από μια καταχώρηση τριών (!) σελίδων στην
κυριακάτικη «Νew Υork Times»: «Καταπληκτική φυσική ομορφιά, απίθανες καιρικές
συνθήκες, πλούσια ιστορία… όπου η τέχνη της μεσογειακής ζωής αναβαθμίζεται σε
νέα ύψη»!
Θα σκεφτήκατε ότι αυτό το αντέγραψα από διαφήμιση του
Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ). Λογική σκέψη.
Δυστυχώς, όχι. Το αντέγραψα από διαφήμιση του
Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού με τίτλο «Τουρκική Ριβιέρα, η γη του φωτός».
Διαφημίζουν τα τουρκικά παράλια, τα προβάλλουν
έμμεσα, έξυπνα, ως όμοια με τα νησιά μας. Παρουσιάζουν εικόνες από τις
ανέμελες, χαρούμενες διακοπές των τουριστών, όπως κάνουν στην Ελλάδα. Τα
παρουσιάζουν στο αμερικανικό κοινό ως εναλλακτική πρόταση διακοπών με αυτές
στην Ελλάδα. Ανάλογες διαφημίσεις έχουν και στα κανάλια. Ενώ παρακολουθούσα στο
«CNN» τις εκλογές για τη συμπλήρωση της θέσης του Τζορτζ Σάντος που αποπέμφθηκε
από το Κογκρέσο, σε ένα διάλειμμα παρουσίασαν μια, παρόμοια με την έντυπη,
διαφήμιση του Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού.
Δείχνουν μια ομάδα τουριστών, όλο κέφι και χαρά, να
απολαμβάνουν τη θάλασσα, τον ήλιο, το φαγητό με φόντο ένα λιμάνι. Αν δεν
ακολουθούσε το τουρκικό λογότυπο θα ήμουν βέβαιος ότι αυτή ήταν διαφήμιση του
Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Και όπως θα προσέξατε, οι Τούρκοι δεν περιορίζονται
μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τους ενδιαφέρουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία
και άρα πιο οικονομικά εύποροι τουρίστες. Δεν τους ενδιαφέρουν μόνον οι…
αριθμοί.
Και δεν επαναπαύονται στις δόξες τους. Δεν έχουν
βέβαια τον Παρθενώνα να «πουλήσουν», αλλά κάτι έχουν.
Αλλά ούτε κι εμείς πρέπει να επαναπαυόμαστε στις
δόξες, κι ας έχουμε τον Παρθενώνα. Οι γενιές των Αμερικανών που σπούδασαν τους
αρχαίους στα πανεπιστήμια και γινόντουσαν φιλέλληνες μειώνονται ραγδαία, καθότι
τα πανεπιστήμια, από έλλειψη ενδιαφέροντος των φοιτητών, μειώνουν τα τμήματα
Ελληνικών Σπουδών και τα μαθήματα που προσφέρουν.
Αυτό που ακόμα μένει, είναι ο Ελληνισμός. Είναι η
Ομογένεια. Κι αυτή όμως, σε αντίθεση με παλιά, δεν λειτουργεί στον αυτόματο.
Δεν είναι πια δεδομένο, όπως γινόταν κάποτε, ότι θα πάμε οπωσδήποτε διακοπές
στην Ελλάδα, αντί για κάπου αλλού.
Πιστεύω ότι τα μηνύματα αυτά θα τα πήρε, αν δεν τα
γνώριζε ήδη, η Υπουργός Τουρισμού που πρόσφατα επισκέφθηκε την Νέα Υόρκη όπου
είχε… σημαντικές επαφές.