Σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο CCTV,
το επιβατικό αεροσκάφος της China Eastern Airlines, που εκτελούσε το δρομολόγιο
MU5735 από το Κουνμίνγκ προς το Γκουανγκζού, συνετρίβη λίγο πριν την άφιξή του
στον προορισμό.
Εκφράζεται φόβος ότι δεν υπάρχουν
επιζώντες, αλλά ο αριθμός των θυμάτων και η αιτία της συντριβής δεν είναι ακόμη
γνωστοί.
Σοκάρει μάλιστα βίντεο που αναρτήθηκε
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνει την κάθετη πτώση του αεροσκάφους πριν
τη συντριβή.
Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες,
στο αεροσκάφος επέβαιναν 123 επιβάτες και εννέα μέλη του πληρώματος. Τα κρατικά
μέσα ενημέρωσης ανέφεραν νωρίτερα ότι Boeing 737 επέβαιναν 133 άτομα.
Η Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας της
Κίνας ενεργοποίησε αμέσως τον μηχανισμό έκτακτης ανάγκης και έστειλε μια ομάδα
εργασίας στο σημείο, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Περισσότερα από 600 πυροσβέστες και
διασώστες έφτασαν συνολικά στο σημείο της συντριβής, ενώ όσοι έφτασαν πρώτοι
στο σημείο, είχαν ήδη σβήσει τη φωτιά στους λόφους που προκλήθηκαν από τη
συντριβή του αεροπλάνου, ανέφερε το CCTV.
Στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης
πλάνα που τραβήχτηκαν από ντόπιους χωρικούς έχουν γίνει viral και δείχνουν
φωτιά και καπνό από τη συντριβή και συντρίμμια αεροπλάνου στο έδαφος.
Η πτήση αναχώρησε στις 13:11 τοπική
ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24, ενώ η παρακολούθηση του
αεροσκάφους ολοκληρώθηκε στις 14:22 σε υψόμετρο 3.225 ποδιών με ταχύτητα 376
κόμβων.
Το αεροπλάνο επρόκειτο να προσγειωθεί
στις 15:05 τοπική ώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην ιστοσελίδα
FlightRadar24, το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν έξι ετών.
Το ιστορικό ασφάλειας της αεροπορικής
βιομηχανίας της Κίνας ήταν από τα καλύτερα στον κόσμο την τελευταία δεκαετία.
Η China Eastern δεν έχει ακόμη
σχολιάσει τη συντριβή, ωστόσο ο ιστότοπος της παρουσιάζεται πλέον σε μαύρο και
άσπρο χρώμα, κάτι που κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες ως ένδειξη σεβασμού προς
τα θύματα.
Η China Eastern Airlines είναι μία από
τις τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας, μαζί με την China Southern
και την Air China.
Προκάτοχος του 737 MAX που είχε
διακόψει λόγω δυστυχημάτων
Το μοντέλο 737-800 που συνετρίβη τη
Δευτέρα έχει καλό ιστορικό ασφάλειας και είναι ο προκάτοχος του μοντέλου 737
MAX, το οποίο όμως έχει απαγορευτεί στην Κίνα εδώ και τρία χρόνια μετά από τα
θανατηφόρα ατυχήματα το 2018 στην Ινδονησία και το 2019 στην Αιθιοπία.
Το μέτρο είχε ληφθεί έπειτα από δύο
δυστυχήματα με 737 MAX στο εξωτερικό, με 346 νεκρούς.
Τον Μάρτιο 2019, η Κίνα ήταν η πρώτη
χώρα στον κόσμο που έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν
τις πτήσεις των 737 MAX για λόγους ασφαλείας.
Τρία χρόνια αργότερα, η κινεζική
ρυθμιστική αρχή ήρε τελικά τον περασμένο Δεκέμβριο την απαγόρευση πτήσης των
Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επαναλάβει
τις εμπορικές πτήσεις στην Κίνα.
Η Κίνα ήταν η τελευταία μεγάλη χώρα
που ήρε την απαγόρευση πτήσεων του 737 MAX.
Η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης
ήταν πολύ σημαντική για την Boeing, καθώς η Κίνα αποτελεί σημαντική αγορά για
την εταιρεία. Η κινεζική ρυθμιστική αρχή είχε θέσει ως όρο για την επιστροφή
του 737 MAX στους κινέζικούς ουρανούς την πραγματοποίηση τεχνικών τροποποιήσεων
για την εγγύηση της ασφάλειας των πτήσεων.
Σύμφωνα με το Aviation Safety Network,
το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα στην Κίνα ήταν το 2010, όταν 44 από τους 96
επιβαίνοντες σκοτώθηκαν, σε δυστύχημα με ένα περιφερειακό αεροσκάφος Embraer
E-190, που πετούσε η Henan Airlines και το οποίο συνετρίβη κατά την προσέγγιση
του αεροδρομίου Yichun σε χαμηλή ορατότητα.
Το 1994, ένα Tupolev Tu-154 της China
Northwest Airlines που πετούσε πάνω από το Xian στο Guangzhou συνετρίβη μετά
την απογείωση. Εκεί έχασαν τη ζωή τους και οι 160 επιβαίνοντες και θεωρείται ως
η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Κίνα, σύμφωνα με το Aviation Safety
Network.
Πολλοί κινέζοι επιβάτες χάθηκαν επίσης
τον Μάρτιο 2014 κατά την αινιγματική εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysian
Airlines με προορισμό το Πεκίνο.
Η σημερινή καταστροφή αποτελεί νέο
σκληρό πλήγμα για την Boeing στην Κίνα. Οι μετοχές της υποχωρούν τώρα κατά 6%
πριν από την αγορά στις ειδήσεις.