48 ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ - ΣΕ 192,7 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΤΟ 2019 (Φωτογραφίες)


          Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, τουλάχιστον 1.200 οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα στην Αττική Οδό. Σε πολλά από αυτά παραμένουν εγκλωβισμένοι και οι οδηγοί, παρά την κινητοποίηση ειδικών δυνάμεων του Στρατού και της ΕΜΑΚ.

          Ο φωτογραφικός φακός του zougla.gr βρέθηκε στην έξοδο Πεντέλης, της Αττικής Οδού στα Βριλήσσια και κατέγραψε την επιχείρηση του στρατού που βρίσκεται σε εξέλιξη από χθες το βράδυ. Άντρες του στρατού με φτυάρια στα χέρια επιχειρούν να καθαρίσουν ΙΧ και φορτηγά που αναγκάστηκαν οι οδηγοί να εγκαταλείψουν λόγω του χιονιά.

          Εν τω μεταξύ, ένας αναγνώστης της Ζούγκλας μας έστειλε το παρακάτω βίντεο στο οποίο φαίνεται ένα όχημα της Αττικής Οδού που έφτασε στους εγκλωβισμένους οδηγούς προκειμένου να συνδράμει στη διάνοιξη του δρόμου, ωστόσο εγκλωβίστηκε και αυτό γιατί το όχημα ήταν χωρίς αλυσίδες.

          Κατά τις εκτιμήσεις του διευθυντή κυκλοφορίας της Αττικής Οδού, Φάνη Παπαδημητρίου, τουλάχιστον 200 με 300 άτομα παραμένουν εγκλωβισμένα σε διάφορα σημεία του αυτοκινητόδρομου. Οι επεμβάσεις των ειδικών δυνάμεων του Στρατού που άρχισαν από αργά χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκαν στις εξόδους Πεντέλης, Κηφισίας, Δουκίσσης Πλακεντίας, Μαραθώνα και Κάντζας. Μετά τις 04:00 τα ξημερώματα της Τρίτης άνοιξε η Αττική Οδός από το ύψος της Κάντζας και προς το αεροδρόμιο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διέθεσε έναν συρμό του προαστιακού, και έτσι μεταφέρθηκαν τριακόσια άτομα σε ξενοδοχειακές μονάδες στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

          Απαγορεύεται η κυκλοφορία στην Αττική Οδό

          Στην Αττική Οδό απαγορεύεται η διέλευση οποιουδήποτε οχήματος δεν είναι υπηρεσιακό, δηλαδή που δεν ανήκει σε κρατική υπηρεσία, στην υπηρεσία της Αττικής Οδού, στον Στρατό και στα σώματα ασφαλείας. Η απαγόρευση ισχύει και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Έχει, όμως, διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων και στην Περιφερειακή Υμηττού και στα δύο ρεύματα, η Περιφερειακή Αιγάλεω και στα δύο ρεύματα, ενώ αποδόθηκε στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός Αθηνών - Κορίνθου. Ο υπουργός Χρ. Στυλιανίδης, αρμόδιος για την Πολιτική Προστασία, απευθύνθηκε από χθες αργά το βράδυ στους πολίτες να αποφεύγουν οποιαδήποτε μετακίνηση που δεν είναι απολύτως αναγκαία.

          Εικόνες χάους στην Αττική

          Αυτό το οποίο συνέβη στην Αττική Οδό, τον πιο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην Αττική, είναι πρωτοφανές. Οι υπεύθυνοι για τη διαχείριση εταιρεία δεν διέθετε σενάρια έκτακτης διαφυγής οχημάτων και ανθρώπων με ασφαλή τρόπο σε περίπτωση πρόκλησης απόλυτου μπλοκαρίσματος κυκλοφορίας.

          Παρά το πανάκριβο τίμημα που καταβάλλει ο πολίτης για τη διέλευσή του και παρότι η διαχειρίστρια εταιρεία απέφυγε όλα αυτά τα χρόνια να εγκαταστήσει σύστημα αναλογικής πληρωμής διοδίων -ανάλογα δηλαδή με τα χιλιόμετρα τα οποία διανύει κάθε πολίτης με το όχημά του- και παρά τα τεράστια κέρδη που αποκομίζει εξαρχής η εταιρεία αυτή, στην κρισιμότερη στιγμή απέτυχε παταγωδώς να διαχειριστεί την κρίση.

          Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ο διευθυντής κυκλοφορίας στην Αττική Οδό, Φάνης Παπαδημητρίου, απάντησε ως εξής σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν θα δοθούν αποζημιώσεις στους εγκλωβισμένους οδηγούς: «Το έχουμε διερευνήσει και είναι αντιμετωπίσιμο». Με μια απίστευτη ψυχρότητα και αναλγησία που δεν ταιριάζει στις περιστάσεις, ο τεχνοκράτης - στέλεχος της Αττικής Οδού άφησε να εννοηθεί ότι νομικά η υπόθεση είναι «αντιμετωπίσιμη», που σημαίνει πως σε δέκα χρόνια θα δούμε.

          Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης και μια βάση για περαιτέρω σκέψεις, παραθέτουμε ορισμένα οικονομικά στοιχεία. Ο συνολικός κύκλος εργασιών κατά την τελευταία 15ετία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 2,93 δισεκατομμύρια ευρώ. Μπορεί αυτός ο υπερσύγχρονος άξονας να πρόδωσε τους οδηγούς - πολίτες, δεν φαίνεται ωστόσο να πρόδωσε τους μετόχους της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.

          Τα ετήσια έσοδα της Αττικής Οδού μέχρι το 2011 ξεπερνούσαν σταθερά τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως και έφτασαν τα 248,5 εκατ. ευρώ το 2009. Μετά το 2011, και λόγω κρίσης, μειώθηκαν τα έσοδα και κυμαίνονταν ετησίως από 151,5 εκατ. ευρώ έως και 192,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ο μέσος όρος εσόδων ανά έτος κατά την 15ετή λειτουργία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 195 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

          Ποιοι είναι όμως οι μέτοχοι της Αττικής Οδού; Είναι οι: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με 65,75%, ο όμιλος ΑΒΑΞ Α.Ε. με 34,21% και η γαλλική EGIS PROJECTS με 0,04%. Στην 15ετία τα συνολικά κέρδη της Αττικής Οδού έφτασαν τα 771,7 εκατ. ευρώ. Η λήξη της σύμβασης παραχώρησης προς την εταιρεία της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Μέσα στο 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού μοιράστηκαν το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ.

          Ανακοίνωση της κυβέρνησης για αποζημιώσεις

          Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τη διοίκηση της παραχωρησιούχου εταιρείας της Αττικής Οδού και ζήτησε την καταβολή του ποσού των 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο.

          Η εταιρεία αποδέχθηκε το αίτημα της κυβέρνησης, όπως αναφέρει το Μέγαρο Μαξίμου, μετά το χάος που προκλήθηκε λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίς» και οδήγησε στην πολύωρη ταλαιπωρία των πολιτών.




Πηγή – πληροφορίεςhttps://www.zougla.gr


Αναδημοσίευση:

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «αναδημοσίευση» είναι επιλογές από το διαδίκτυο και από διάφορες ενημερωτικές πλατφόρμες ή από κείμενα που υπάρχουν στην παγκόσμια βιβλιογραφία.

Η αναδημοσίευση τους στην έγκυρη ανεξάρτητη ενημερωτική σελίδα μας δεν σημαίνει απαραίτητα την αποδοχή των όσων αναφέρονται, αλλά και ούτε ότι συμφωνούμε στις απόψεις που εμπεριέχονται ή εκφράζονται στα κείμενα που προβάλουμε με ιδιαίτερη αγάπη, αλλά είμαστε πάντα πιστοί και εκφραστές της πασίγνωστης φράσης του Voltaire, (1694-1778 Γάλλος φιλόσοφος & συγγραφέας) «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Γιατί εμείς ως η ανεξάρτητη μοναδική έγκυρη ενημερωτική σελίδα έχουμε πάντα τον πλουραλισμό στην ενημέρωση, αφού όταν η ενημέρωση πιάνει τόπο, τότε έχει έναν και μοναδικό τόπο το «ΠΛΑΤΥ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ-ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ».

 

 

 

Νεότερη Παλαιότερη