Δείτε μια ακόμα υπέροχη παλιά φωτογραφία από τον σιδηροδρομικό σταθμό
του Πλατύ Καλαμάτας Μεσσηνίας με την μηχανή τρένου από την σειρά μηχανών
ελιγμών Α.9401, οι οποίες είναι ντηζελοϋδραυλικές. Η φωτογραφία αυτή τραβήχτηκε
το έτος 2006 και ίσως να είναι η τελευταία φορά που τρένο σφύριξε στον ιστορικό
σταθμό και περπάτησε πάνω στις ραγές, παρασύροντας πλήθος αναμνήσεων και συναισθημάτων,
αφού πάνω από αιώνα το τρένο ένωνε το Πλατύ Καλαμάτας Μεσσηνίας με τον έξω κόσμο
και αποτελούσε κομβικό σημείο για την ζωή των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.
Σειρά
μηχανών ελιγμών Α.9401
Η σειρά Α.9401 του ΟΣΕ κατασκευάστηκε
το 1967 από την Mitsubishi στην Ιαπωνία για τους ΣΕΚ και τέθηκε σε λειτουργία
στον ΟΣΕ το 1971 με την ίδρυσή του. Διέθεταν κινητήρα ισχύος 650 ίππων (237kW) και
μπορούσαν να φτάσουν ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα την ώρα σε τάξη ελιγμών, και
90 χιλιόμετρα την ώρα σε τάξη πορείας. Είχαν βάρος τους 48 τόνους και διάταξη
αξόνων B' B'.
Τον Ιανουάριο του 2011, λειτουργούσε
μόνο μία, αλλά τον Οκτώβριο
επαναλειτούργησαν άλλες 3. Ωστόσο, σήμερα δεν λειτουργεί καμία, καθώς το 2011,
το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, τέθηκε υπό αναστολή λειτουργίας.
φωτογραφία από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Πλατύ Καλαμάτας Μεσσηνίας με την μηχανή τρένου από την σειρά μηχανών ελιγμών Α.9401 |