Σε fake news φαίνεται να εξελίσσεται η
εικόνα περί του «πανικού» και «αδειάσματος» της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με
τους κατοίκους όπως ανέφεραν «να αψηφούν τις κυβερνητικές οδηγίες και να
φεύγουν προς τα χωριά».
Μάλιστα την κατάσταση επέτεινε και
ένας χαμός που επικράτησε την Παρασκευή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου
σχολιαζόταν ποικιλοτρόπως η μαζική έξοδος των Αθηναίων, αφού παρατηρήθηκαν
ουρές στα διόδια της Ελευσίνας που όμως οφείλονταν σε μια σειρά πολλών
παραγόντων και εν τέλει ήταν απολύτως ψεύτικη εικόνα.
Σήμερα, μία ημέρα μετά την
απειλή-προειδοποίηση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά, προς
τους πολίτες ότι το Σαββατοκύριακο «θα κρίνει την αυστηρότητα των νέων μέτρων
περιορισμού», ενώ ακούστηκε και το απίθανο και άκρως επικίνδυνο για μια
δημοκρατία (όση δημοκρατία, εν πάση περιπτώσει υπάρχει στην Ελλάδα) ότι
«Ξέρουμε πόσοι και ποιοι είναι αυτοί που πέρασαν από τα διόδια» (!!!), τα
οχήματα που πέρασαν τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το μεσημέρι ήταν μειωμένα πάνω
από 40%.
Η κίνηση μέχρι και το μεσημέρι της
Παρασκευής ήταν ελάχιστα αυξημένη σε σχέση με την Πέμπτη, ενώ αν τη συγκρίνουμε
με την περασμένη Παρασκευή 13 Μαρτίου, χθες ήταν αρκετά χαμηλότερη. Ωστόσο,
δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν, κρίνεται βεβαίως αυξημένη.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ,
από τα διόδια της Ελευσίνας με κατεύθυνση προς Κόρινθο πέρασαν μέχρι χθες στις
3.00 μ.μ. που άρχισαν οι προειδοποιήσεις, 7.778 αυτοκίνητα ενώ την Παρασκευή 13
Μαρτίου είχαν περάσει 22.6012 αυτοκίνητα.
Αντίστοιχα, από τα διόδια Αφιδνών με
κατεύθυνση προς Λαμία πέρασαν 10.938 αυτοκίνητα από 25.788 που είχαν περάσει
Παρασκευή 13 του μηνός, ενώ από τα διόδια των Μαλγάρων-Θεσσαλονίκης με
κατεύθυνση την Αθήνα πέρασαν 5.274 οχήματα από 14.160 την προηγούμενη
Παρασκευή.
Υπήρχαν βέβαια και πολίτες που
αναγκάζονται να περάσουν τα διόδια καθημερινά, πηγαίνοντας ή επιστρέφοντας από
η δουλειά τους, υπήρχε όμως και κόσμος που πήγαινε στα χωριά του, όπως
σημειώνει η Τροχαία.
Σημειώνεται ότι στα διόδια
σχηματίζονταν ουρές, καθώς οι περισσότεροι ήθελαν είτε να πληρώσουν με κάρτα,
είτε να εξυπηρετηθούν από τα αυτόματα μηχανήματα πληρωμής.