ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ DNA ΣΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ Ανοιξαν τάφο στην Φλωρεντία αναζητώντας την «Μόνα Λίζα» του Ντα Βίντσι

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ DNA ΣΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ
Ανοιξαν τάφο στην Φλωρεντία αναζητώντας την «Μόνα Λίζα» του Ντα Βίντσι
Ιταλοί ερευνητές άνοιξαν οικογενειακό τάφο στη Φλωρεντία, αναζητώντας τα λείψανα με τα οποία θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν την ταυτότητα της γυναίκας, το αινιγματικό χαμόγελο της οποίας απαθανάτισε ο ιδιοφυής Λεονάρντο Ντα Βίντσι σε έναν από τους διασημότερους πίνακες, την περίφημη «Μόνα Λίζα».
Ο τάφος της οικογένειας Τζοκόντο στην Φλωρεντία, άνοιξε ξανά μετά από 300 χρόνια.
Ο τάφος της οικογένειας Τζοκόντο στην Φλωρεντία, άνοιξε ξανά μετά από 300 χρόνια.
Οι ερευνητές άνοιξαν μια μικρή τρύπα στο πέτρινο πάτωμα της βασιλικής Σαντίσιμα Ανουντσιάτα, της εκκλησίας όπου βρίσκεται η οικογενειακή κρύπτη του εμπόρου μεταξιού Φραντσέσκο ντελ Τζοκόντο, η σύζυγος του οποίου, η Λίζα Γκεραρντίνι, πιστεύεται ότι ήταν το μοντέλο του ζωγράφου, στις αρχές του 16ου αιώνα.
Έχουν διατυπωθεί δεκάδες θεωρίες για το ποια ήταν στην πραγματικότητα η «Μόνα Λίζα», όμως ο Σιλβάνο Βιντσέτι, συγγραφέας και ερευνητής, επικεφαλής της εθνικής επιτροπής για την προώθηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιταλίας, σκοπεύει να κάνει εξετάσεις DNA στα οστά που θα βρει στην κρύπτη και να συγκρίνει τα αποτελέσματα με εκείνα από τις εξετάσεις DNA στα οστά τριών γυναικών που είχαν ενταφιαστεί σε ένα γειτονικό μοναστήρι.
Οι ιστορικοί πιστεύουν ότι η Γκεραρντίνι πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στη μονή Σάντα Ούρσολα, όπου από πέρυσι έχει ξεκινήσει η αναζήτηση των λειψάνων της. Ο Βιντσέτι θεωρεί ότι μία από τις τρεις σορούς που βρέθηκαν εκεί πιθανότατα ανήκει στη Μόνα Λίζα.





Ερευνητής μέσα στην κρύπτη, όπου βρίσκονται τα λείψανα της οικογένειας Τζοκόντο.
Ερευνητής μέσα στην κρύπτη, όπου βρίσκονται τα λείψανα της οικογένειας Τζοκόντο.
Ο Βιντσέτι ελπίζει ότι κάποια από τα οστά που βρίσκονται στην κρύπτη πίσω από την Αγία Τράπεζα της Σαντίσιμα Ανουντσιάτα θα ανήκουν σε κάποιον συγγενή εξ αίματος της μούσας του Λεονάρντο, ενδεχομένως στο γιο της, τον Πιέρο.
Ο Σιλβάνο Βιντσέτι συγγραφέας και ερευνητής, επικεφαλής της εθνικής επιτροπής για την προώθηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιταλίας και η ομάδα των ερευνητών ανοίγουν τρύπα στην κρύπ
Ο Σιλβάνο Βιντσέτι συγγραφέας και ερευνητής, επικεφαλής της εθνικής επιτροπής για την προώθηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιταλίας και η ομάδα των ερευνητών ανοίγουν τρύπα στην κρύπτη εντός της βασιλικής της Σαντίσιμα Ανουντσιάτα, στην Φλωρεντία.
Εφόσον ταυτοποιηθούν τα DNA των δύο σορών οι ειδικοί θα μπορέσουν να αναδημιουργήσουν το πρόσωπο της Γκεραρντίνι από τα οστά της και να το συγκρίνουν με την εικόνα του πίνακα.

Ο επικεφαλής των ερευνών, Σιλβάνο Βιντσέτι. Οι επιστήμονες θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν μέσω τεστ DNA αν τα λείψανα γυναίκας που εντοπίστηκαν σε μοναστήρι πριν από δυο χρόνια, ανήκουν στην περίφημη
Ο επικεφαλής των ερευνών, Σιλβάνο Βιντσέτι. Οι επιστήμονες θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν μέσω τεστ DNA αν τα λείψανα γυναίκας που εντοπίστηκαν σε μοναστήρι πριν από δυο χρόνια, ανήκουν στην περίφημη Μόνα Λίζα του Ντα Βίντσι.
«Για πολλούς αιώνες, οι ιστορικοί όλου του κόσμου διατύπωναν διάφορες θεωρίες για αυτήν την αινιγματική, μυστηριώδη γυναίκα», είπε στους δημοσιογράφους έξω από τη βασιλική Σαντίσιμα Ανουντσιάτα.

Ο πιο διάσημος πίνακας στο Μουσείο του Λούβρου
Ο πιο διάσημος πίνακας στο Μουσείο του Λούβρου
«Εάν βρούμε τη σύνδεση μεταξύ μητέρας και παιδιού, τότε θα έχουμε βρει τη Μόνα Λίζα», είπε ο Βιντσέτι και τόνισε:
«Εφόσον επιτύχουμε, θα μπορέσουμε να απαντήσουμε σε τρία ερωτήματα που στοιχειώνουν επί χρόνια τους ιστορικούς και τους λάτρεις της τέχνης: Ήταν η Γκεραρντίνι το μοντέλο για τη Μόνα Λίζα; Ή ήταν κάποιο άλλο μοντέλο, όπως λένε μερικοί; Ή μήπως ήταν απλώς ένα δημιούργημα της φαντασίας του ζωγράφου».
Το άνοιγμα του τάφου της οικογένειας Τζοκόντο για πρώτη φορά μετά από 300 χρόνια, συνιστά μια κρίσιμη φάση στην έρευνα του Βιντσέτι και της ομάδας του. Οι ίδιοι επιστήμονες το 2010 είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο μυστηριώδης θανάτος ενός άλλου Ιταλού δασκάλου, του Καραβάτζιο, το 1610, προήλθε πιθανότατα από το μόλυβδο που περιείχαν τα χρώματα που χρησιμοποιούσε στα έργα του.
Νεότερη Παλαιότερη